Раніше мене робота вчителем у школі повністю задовольняла. Завдяки вчительській діяльності я, з одного боку, змогла розвинути в себе певні якості, з іншого боку, ця робота давала простір для творчих проектів. Саме завдяки роботі в школі я спробувала себе і в шкільному самоврядуванні, і трошки як журналіст та редактор, і навіть просунутися в інформаційних технологіях. І коли іноді виникали в мене питання, чи не хочу я кар'єрного зростання, наприклад, заступником директора, чи директором, чи методистом, я рішуче відповідала "ні", бо бачила в цих "висотах" певні обмеження.
В чому я тоді бачила обмеження:
- Це була б більше організаційна, керівна робота, яка дуже обмежує тебе у можливості щось творити.
- Мене лякало оточення і атмосфера, наприклад в РМК, серед некомпетентних, консервативних людей та корупціонерів. Я боялася задихнутися і надломитися (що система зломить, бо були приклади).
- Крім того така робота мене б дуже обмежила у фінансах. А тоді вони мені були дуже потрібні.
Тепер ситуація змінилася, і я бачу обмеження саме в учительській роботі. Які це обмеження:
- Обмеження в часі: підготовка до уроків, перевірка робіт і т.п. займає стільки часу серед року, що немає можливості займатися іншими дуже корисними і потрібними справами (навчання на дистанційних курсах, створення дистанційних курсів, виїздів на громадські заходи). Навіть влітку, на що дуже сподіваєшся, немає часу не тільки на відпочинок, а й навіть на повноцінну самоосвіту (як, наприклад, цього літа).
- Обмеження в можливостях участі (в тренінгах, семінарах, громадських заходах - одеський Євромайдан чи просто якісь заходи в Impact Hub). Протягом навчального року тебе як вчителя з уроків відпустити проблематично, тим паче з оплатою проїзду (якщо в інше місто) чи відрядження. Дуже заздрю в цьому плані Ірині Слуцькій та Івану Іванову, дивлячись, як вони протягом року виїжджають на різноманітні семінари, школи і т.п. Я ж у цьому дуже обмежена.
- Обмеження в проведенні перетворень. Мене дуже не влаштовує ситуація, що склалася як в сфері управління освітою на місцях, у взаєминах між школами та вчителями району. Я хочу проводити перетворення, але навіть на посаді керівника РМО я дуже обмежена. Я намагалася запобігти домовленостям чи перегляду результатів конкурсів та олімпіад, так мене в останній рік просто перестали до складу журі зараховувати. Я би хотіла, щоб районні відділи освіти більше застосовували хмарне середовище у взаємодії зі школами та вчителями, особливо що стосується документообігу, та що я можу на посаді вчителя, навіть керівника РМО. Бачу, що вони більше прислухаються до заступників директорів, ніж до вчителів на посаді керівника РМО. З нами взагалі не рахуються.
- Обмеження в можливостях навчання вчителів передовому досвіду. Це іноді тяжко зробити навіть в школі. Така нагода виникла, коли заступником директора стала Світлана Попкова - молодий вчитель інформатики. І ми з нею започаткували семінари в школі. Я хотіла навчити хмарним технологіям вчителів історії району, так інший заступник директора в школі не захотіла проводити семінар на базі школи. Інакше мені не перевести вчителів РМО на взаємодію через хмару. Я хотіла проводити подібні семінари з ІКТ в місті, так ті, що відповідають за такі семінари на цьому рівні, побоялися навіть в наказі відзначити мій рівень володіння ІКТ і те, що навіть представники комісії по перевірці самі висловили бажання цьому в мене вчитися. Мабуть дехто бачить в мені суперника і боїться за своє місце. Для них краще зробити вигляд, що нічого такого (і людей таких і такого досвіду) немає. Так робиться протягом років 7 і в обласному інституті вдосконалення вчителів.
Виходячи з цих обмежень приходжу до висновку, то треба все ж таки змінювати посаду на ту, яка дасть змоги робити перетворення.
Тим паче, що ситуація зараз дійсно змінилася:
- По-перше, прийшов час рішучої діяльності з реформування освіти і управління нею;
- По-друге, я така не одна і бачу людей, з якими можна діяти вкупі чи в команді. Навіть треба.
- По-третє, зараз можна заручитися і підтримкою хоча б міського департаменту освіти чи навіть ОДА (обласної держадміністрації).
Єдине, що ще деякий час мене може тримати - потреба в грошах, яка, можливо, ще на рік примусить мене залишитися у школі. Але далі треба таки змінити посаду.
|